free amp templates

Kinezio tape

Mi a kinesio tape?

A 70-es években fejlesztette ki Kenzo Kase japán kiropraktőr és orvos, az emberi bőrhöz hasonló rugalmas ragasztószalagot. Alapanyaguk elsősorban pamut, lycra és orvosi akril ragasztó, nem tartalmaz gyógyszeres hatóanyagot, mégis kiváló fájdalomcsillapító

Hogyan hat?

A felhelyezett tapasznak köszönhetően a bőr és a szövetek fellazulnak,felgyorsul a nyirokfolyadék áramlása, javul a vérkeringés, és a fájdalom receptorokra nehezedő nyomás is csökken. Stabilizálja az izmokat, ízületeket, leveszi a terhet a sérült szövetekről, megakadályozza az izomgörcsök kialakulását, csökkenti a gyulladások bekövetkezésének lehetőségét.

Milyen betegségek esetén alkalmazhatjuk a kineziológiai szalagot?

Többek közt sportsérülések, ficamok, húzódások, túlfeszült, görcsös izmok, korlátozott ízületi mozgások, derék-, hát-, nyak- és fejfájások, gyulladásos tünetek – például tenisz- és golfkönyök -, gerincferdülés, idegbántalmak kezelésére, tartásjavításra, valamint a mozgásszervi műtéteket követő rehabilitáció során használhatjuk a tape-et.

Mi a különbség a színek között?

A színterápia szempontjából van jelentősége a különböző színeknek, anyagukban nem különböznek. Tudományos kísérletek is alátámasztják, hogy a rajtunk lévő színek lelki állapotunkat és egészségi állapotunkat is képesek jótékonyan befolyásolni.

Kék – Nyugalom Hűsítő, nyugtató, pihentető szín, görcsoldó, gyulladáscsökkentő hatású.

Fekete – Erő Fokozza a piros és a kék szín hatását.

Bézs – Semleges Testszínű, semleges hatású, egyáltalán nem feltűnő, esztétikai okokból gyakran használt szín.

Pink – Lazítás Nyugtató hatással van a testre, az izmokat is ellazítja.

Narancs – Serkentés Meleg, aktív szín, enyhíti az izom feszültségeit és görcseit. Az immunrendszert egészében erősíti, ezzel együtt mozgósítja a test összes öngyógyító erejét.

Vörös – Aktivitás Melegséget, aktivitást, dinamizmust sugároz. Energetizáló hatású, fokozza a vérkeringést. Legyengült izomzat, lassú vérkeringés esetén kifejezetten ajánlott, gyulladás esetén azonban inkább válasszunk a hideg színek közül.

Lila – Kiegyenlítődés Egyesíti a kék hűsítő és a vörös aktivizáló hatását.

Zöld – Harmónia Relaxációs és nyugtató hatású. Ízületi gyulladásra ajánlott.

Citromsárga – Élénkítés A nap színe, meleget és lelkesedést sugároz, élénkíti az idegrendszert. Jó hatással van a bőrproblémákra, a reumára valamint az ízületi gyulladásra.

Fehér – Tisztaság A fény, a tisztaság, az egyszerűség jelképe. A fehér szín nemcsak tiszta, hanem tisztító hatású is.

A kinezio tape felhelyezése és eltávolítása: A nem megfelelően felhelyezett tape kedvezőtlen hatású is lehet ebből kifolyólag a kinezio tape-t speciálisan képzett orvosokhoz, gyógytornászokhoz forduljon,hogy biztos legyen a kívánt eredmény.

Eltávolítása: áztassa fel a tapaszt a zuhany alatt majd óvatosan húzza le a szőrzet növekedésének irányával megegyezően.

Kontraindikációk:

– nyílt sebek

– még meg nem gyógyult hegek

– pikkelysömör esetén

– keresztcsont a terhesség első három hónapjában

– ismert akril-allergia