one page website templates

Nyaki fájdalom okai és kezelései

Nyakunk a gerincoszlop felső szakasza, amely a legnagyobb mozgásterjedelemmel bír az alatta levő szakaszokhoz képest. A mobilitás mellett létfontosságú a stabilizáló funkciója, biztosítja a fej tartását, emellett a nyakcsigolyák révén védelmet nyújt a gerincvelő, a kilépő idegek és a nagy erek számára.

A nyaki fájdalom okai:
A mozgásszegény életmódnak, az okos telefonok használatának, és az egész napos ülőmunkának köszönhetően rengeteg ember küzd nyakfájdalommal.

Két nagy csoportra oszthatjuk:  akut, hirtelen fellépő, vagy krónikus régóta fennálló fájdalom.
- Akut panaszoknál gyakori, ha valakinek rossz a párnája vagy az ágya, elfekszi a nyakát, vagy sokáig a nem megfelelő helyzetben tartja a fejét, de akár hideg hatására is kialakulhat nyakfájdalom.
Ilyenkor általában húzó- feszülő fájdalomról számolnak be a páciensek, amely rendszerint 1-2 nap alatt spontán megszűnik.

- Krónikus fájdalomnak több oka lehet, ezek közül a leggyakoribb az izomfeszülésből adódó fájdalom amely főleg olyan foglalkozásoknál jelentkezik ahol a nyak, vállöv egész napos terhelést kap (Kozmetikusok, számítógépen dolgozók, fodrászok, festők).
További nem elhanyagolható okok: a kitüremkedő porckorong, mely kisugárzó panasszal járhat,súlyosabb esetben végtag gyengülés is jelen lehet, éles nyilalló fájdalom és végtagzsibbadás kíséretében. Az ízületek kopásos, illetve meszesedéssel járó elváltozásai az életkor előrehaladtával járó folyamatok. Nem utolsó sorban a tartási rendellenességek (fokozott háti görbület, hanyag tartás, gerincferdülés). Végül a lelki okok,(depresszió,stressz,szorongás) amik testünkben fizikai fájdalomként jelentkeznek.

A fájdalom jellegét tekintve változatos pl.: tompa, éles,sajgó, görcsös, kisugárzó, nyilalló,és gyakran merevség is társul hozzá.

A nyaki fájdalom kezelése:
Konzervatív kezelés:
Gyógytornával kialakítható a helyes testtartás, mely a gerinc megfelelő funkcionális működését biztosítja. Elsődlegesen a rövidült kötőszövetek, izmok lazítása, nyújtása és a gyengült izmok ( has, hát, nyak) erősítése a cél. Porckorong elváltozások esetén a gyöki, kisugárzó tünetek javíthatók, megszüntethetők a megfelelő tornagyakorlatokkal.

Műtéti kezelés:
Egy-egy súlyosabb porckorongsérv esetén szükségszerű a műtét.
Járjon utána minél előbb, hogy mi okozza nyaki fájdalmát!