website templates

Perifériás idegmobilizáció (neurodinamika)

A perifériás idegmobilizáció, vagy más néven neurodinamika terápia, egy speciális fogásokat alkalmazó terápiás módszer, melynek célja a letapadt, becsípődött, nyomás alá került végtagi idegek (perifériás idegek) felszabadítása, az idegi eredetű fájdalom hatékony csillapítása, illetve megszüntetése.

Mikor alkalmazzuk a perifériás idegmobilizációt?

A kezelés a következő problémák esetén hatékonyan alkalmazható:
 - éjszakai végtagzsibbadás
- bizonyos mozdulatoknál gyengeség, diszkomfort érzés a végtagokban
- zsibbadás, fájdalom
- éjszakai izomgörcsök, amit nem a Magnézium hiány okoz
- érzéskiesés
- nyaki-, háti-, és derékfájdalom
- alagútszindrómák (pl.:TOS, Carpal-tunnel szindróma, stb.)
- ideggyulladás, alsó, felső végtagot ért sérülés melyben az ideg is érintett

Idegi eredetű fájdalom, zsibbadás kialakulásának okai:
Az idegek nyomás alá kerülhetnek különböző anatómiai képletek által. Például gerincsérv esetén a kidomborodó porckorong, vagy megrövidült, feszes izmok (nyakizmok, mellizom, alkarizmok, m. piriformis, lábszár izmok, stb.), illetve csontok is nyomhatják az ideget.
Gyulladás után hegesedés alakul ki, ami az ideg letapadását eredményezheti, ezáltal nem tud megfelelően csúszni a burkában. Az ideg körül ödéma keletkezik, mely rontja a keringést.

Terápia:
A kezelés során különböző idegtesztekkel és speciális vizsgálatokkal, kiderítjük, hogy mi állhat a probléma hátterében. Ennek megfelelően alkalmazzuk az idegmobilizációs technikákat, melynek hatására csökkenni fog az ödéma, javul a keringés, ezáltal megszűnik az ideg által ellátott területen a zsibbadás, fájdalom.
A személyre szabott terápiás gyakorlatsort megtanítjuk a páciens számára, melyet otthonában végezhet, a gyorsabb eredmény elérése érdekében.